Dieta 1000 Kalorii przykładowy jadłospis

DIETA 1000 KALORII przykładowy jadłospis

Dieta 1000 Kalorii Jadłospis
Dieta 1000 kalorii, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczaniu organizmowi pożywienia w dawce nie przekraczającej dziennej wartości energetycznej tysiąca kalorii. Jest to więc dieta niskoenergetyczna. Powinna być zatem w pełni zbilansowana.

Zawierać białko, tłuszcze, węglowodany, a także witaminy potrzebne człowiekowi w codziennym funkcjonowaniu. Nie należy do diet restrykcyjnych. Można jeść prawie wszystko, jednak zwraca się uwagę na mniejsze ilości pokarmu oraz odtłuszczone produkty. Zaleca się spożywanie 5 posiłków dziennie, odpowiednio kalorycznie: śniadanie – 250 kcal, drugie śniadanie – 100 kcal, obiad – 350 kcal, podwieczorek – 100 kcal oraz kolacja – 200 kcal.

Śniadanie i obiad są bardziej kaloryczne, natomiast pozostałe posiłki mniej i należy o tym pamiętać. Wielu ekspertów wskazuje przy tym na odpowiednią aktywność fizyczną oraz wypijanie około 3 litrów wody. Picie wody w trakcie stosowania diety 1000 kalorii jest bardzo istotne, ponieważ wypełnia żołądek i zmniejsza poczucie głodu.

Można do niej dodać cytrynę lub natkę pietruszki. Posiłki komponuje się bogato w warzywa, owoce, odchudzone mięso, ryby oraz produkty zbożowe. Cała dieta opiera się głównie na kontrolowaniu wartości kalorycznych produktów spożywczych. Nie jest to obecnie utrudnieniem, ponieważ każdy produkt zawiera na etykiecie potrzebne informacje. Można również skorzystać z gotowych już tabel kalorycznych dostępnych chociażby w internecie czy gazetach o tematyce zdrowotnej. Dietetycy proponują ograniczenie spożywania soli, słodyczy oraz produktów wysokotłuszczowych. Tłuste mięso zastępuje się na przykład chudym mięsem drobiowym lub rybami. W przypadku diety 1000 kalorii je się częściej ale mniejsze porcje.

Takie założenie przeciwdziała spowolnieniu przemiany materii oraz napadom głodu. Dieta 1000 kalorii jest dietą w której chodzi głównie o zmniejszenie masy ciała, ale można również spotkać się z dietami na masę.

DIETA 1000 KALORII – CZY DLA WSZYSTKICH?

Dieta 1000 Kalorii
Badania potwierdzają, że jest to dieta bezpieczna dla organizmu, jednak dłuższe jej stosowanie powinno być skonsultowane z lekarzem. Osoby, które wykonują cięższą pracę fizyczną, mogą zwiększyć dawkę energetyczną dziennie do 1500 kalorii.

W ciągu tygodnia można pozbyć się od 0,5 do 1 kilograma wagi. Dorosły człowiek potrzebuje dawki około 3000 kalorii dziennie (oczywiście jest to średnia wartość nie biorąca pod uwagę płci oraz aktywności fizycznej), a więc dieta 1000 kalorii zakłada zmniejszenie dostarczanej energii żywieniowej aż o 2/3. Organizm na wskutek zmniejszonej ilości dostarczanych pokarmów zaczyna sięgać po zgromadzone zapasy tłuszczu i w ten sposób tracimy na wadze.

Z diety 1000 kalorii powinny jednak zrezygnować osoby karmiące oraz kobiety w ciąży. W przypadku chorób przewlekłych należy się poradzić lekarza. Osoby, które stosują dietę 1000 kalorii, nie w celu zredukowania swojej nadwagi, lecz z powodów zachwianego obrazu samego siebie, powinny skonsultować się z psychologiem, ponieważ chorobliwe odchudzanie się może mieć podłoże emocjonalne.

Nie można również jeść mniej niż 1000 kalorii dziennie. Przy dłuższym stosowaniu zaleca się konsultację z lekarzem, ponieważ istnieje ryzyko pozbawienia organizmu ważnych witamin i mikroelementów i wywołać negatywne skutki zdrowotne.

DIETA 1000 KALORII - POPULARNOŚĆ

Dieta 1000 kalorii stała się bardzo popularna, obok wielu innych jak dieta kopenhaska, bezglutenowa, proteinowa czy montignaca. W internecie można znaleźć mnóstwo stron z przepisami na niskoenergetyczne potrawy np. dieta Dukana przepisy.

Możemy skorzystać z gotowych już dziennych jadłospisów i samemu przyrządzać posiłki. Natomiast jeżeli nie mamy czasu na gotowanie, wiele firm cateringowych oferuje obecnie zbilansowane już posiłki nie przekraczające odpowiedniej dawki wartości energetycznej.

Wiele osób polubiło tą dietę, nie tylko jako możliwość redukcji tkanki tłuszczowej, lecz również jako sposób detoksykacji organizmu. Dieta 1000 kalorii jest dietą nieskomplikowaną. Umożliwia wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych w codziennym życiu.

Poprawia przemianę materii oraz pozwala osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Z powodu ograniczenia tłuszczów w posiłkach korzystnie wpływa na nasze zdrowie. Dieta 1000 kalorii jest dietą zdrową i skuteczną, jeżeli stosujemy ją z głową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz